Wykorzystanie i efektywność kosztowa usług związanych z zaprzestaniem palenia w ramach czterech planów ubezpieczeniowych w organizacji opieki zdrowotnej ad

Opłaty za program behawioralny zostały dokonane w momencie rejestracji; kopie na nikotynową terapię zastępczą zostały wykonane w aptece po wypełnieniu recepty. Naturalny eksperyment sugerował, że używamy dwóch różnych projektów badawczych. W przypadku grup pracowniczych z pełnym lub przerzuconym zasięgiem zapewniono standardową ochronę przez jeden rok, a następnie alternatywną formę ubezpieczenia. Porównaliśmy standardowy, pełny i odwrócony zasięg z trójgrupowym projektem przed-pocztowym . Grupa z planem o zmniejszonym oprocentowaniu nie otrzymała żadnej gwarancji na usługi związane z rzucaniem palenia przed wprowadzeniem planu. Projekt badania do analizy planów standardowych i zredukowanych był zatem prostym porównaniem w tym samym okresie.
Koszty dla użytkowników korzyści wyniosły 42,50 $ za program behawioralny poniżej 50% pokrycia, 85 za leczenie zastępcze nikotyną w ramach 50% pokrycia (w tym koszt jednej recepty i jednego wkładu w przypadku gumy nikotynowej lub plastra przezskórnego) i 10 $ za nikotynę -replacement terapia z pełnym pokryciem (odzwierciedlającą 5 $ copayment wymaganą dla jednej recepty i jednego wkładu).
Korzystanie z usług związanych z rzucaniem palenia było monitorowane przez dwa lata we wszystkich grupach z wyjątkiem grupy o zmniejszonym zasięgu, którą można było śledzić tylko przez jeden rok. Użytkownicy usług skontaktowali się sześć miesięcy po użyciu, aby określić wskaźniki zaprzestania palenia.
Grupy pracownicze i linia czasu
W styczniu 1993 r. GHC rozpoczął oferowanie standardowego zakresu usług związanych z zaprzestaniem palenia tytoniu większości zarejestrowanych. Żaden z zarejestrowanych nie miał zasięgu przed tym czasem. Wybraliśmy jedną dużą grupę pracowników do analizy korzystania z usług w ramach standardowej korzyści. Dział marketingu GHC zaprojektował i ocenił trzy alternatywne plany pokrycia i wybranych pracodawców z dużymi grupami pracowników, z którymi można było negocjować. Grupa badana pod kątem standardowej formy ubezpieczenia składała się z pracowników rządu federalnego. Plan zredukowanego zakresu został wynegocjowany z grupą pracowników stanu Waszyngton. Do tego porównania wybrano grupę państwową, ponieważ jej cechy socjodemograficzne były podobne do cech grupy federalnej. Obniżone świadczenie weszło w życie w lipcu 1993 r .; pracownicy państwowi nie otrzymali żadnych świadczeń z tytułu usług związanych z rzuceniem palenia przed tą datą.
Plany oferujące odwrócone i pełne pokrycie zostały wprowadzone do wybranych grup w styczniu 1994 roku. Przełknięty zasięg był oferowany pracownikom Boeing Company. Pełna oferta została zaoferowana czterem grupom: pracownikom GHC, pracownikom miasta Seattle oraz pracownikom hrabstwa King i hrabstwa Pierce w Waszyngtonie. W 1993 roku wszystkie te grupy, a także pracownicy rządu federalnego, mieli standardową korzyść. W 1994 r. Grupa federalna nadal otrzymywała standardowe ubezpieczenie, a pozostałe grupy otrzymywały inne ubezpieczenie.
Badana populacja
Populacja badawcza do analizy korzystania z usług składała się z wszystkich dorosłych, w wieku od 18 do 64 lat, którzy byli zapisani do GHC przez cały rok 1993 i 1994 za pośrednictwem jednego z wymienionych powyżej pracodawców. Rozmiary próbek były następujące: standardowe pokrycie, 26 983; zmniejszone pokrycie, 34 455; odwrócony zasięg, 10,068; i pełne pokrycie, 18,499.
Automatyczne gromadzenie danych
Dane o korzystaniu z programu behawioralnego uzyskano z automatycznych plików przechowywanych przez Centrum Promocji Zdrowia
[hasła pokrewne: dekstrometorfan, agaricus, diltiazem ]
[więcej w: punkty rubinowe, rak kolczystokomórkowy, rak pluc objawy ]