Reformowanie Medicare: Plan Gramm

Zgodnie z planem zaproponowanym przez Gramm et al. (30 kwietnia wydanie), nieubezpieczonych pracowników będzie płacić za obecnych odbiorców Medicare i własne przyszłe świadczenia, ale nadal nie mają obecnego ubezpieczenia medycznego. Dlaczego nie mieć opartego na inwestycjach systemu Medicare dla wszystkich ( Americare ), więc również ci, którzy płacą za opiekę zdrowotną nad innymi. Jako najbardziej prosperujące społeczeństwo na świecie dysponujemy zasobami, aby zapewnić powszechną opiekę zdrowotną. Czy mamy mądrość i wolę.
Gerald Frankel, MD
1441 Redbud Blvd., McKinney, TX 75069
Odniesienie1. Gramm P, Rettenmaier AJ, Saving TR. Polityka Medicare dla przyszłych pokoleń – poszukiwanie stałego rozwiązania. N Engl J Med 1998; 338: 1307-1310
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Proponowana przez Senatora Gramma polityka opieki zdrowotnej jest błędna, ponieważ opiera się na trzech fałszywych założeniach. Pierwszym fałszywym założeniem, podzielanym przez wielu, jest to, że celem jest uratowanie Medicare. Medicare zaczynał jako polityczny kompromis i stał się kursem przeszkadzającym pacjentom, który zachęca do podejmowania zysków jedną ręką i zwiększa dochody z drugiej. Celem decydentów politycznych nie powinno być oszczędzanie takiego systemu. Przeciwnie, celem powinno być zachowanie świadczeń opieki zdrowotnej dla osób, które obecnie kończą 65 lat, których składki na Medicare zostały już wydane w ramach obecnego modelu finansowania płatności za transfer. Najlepszym sposobem na zrobienie tego nie jest po prostu manipulowanie systemem, który wymaga gruntownej zmiany.
Drugim błędnym założeniem jest to, że polityka opieki zdrowotnej jest kwestią jednowymiarową. Reformowanie opieki zdrowotnej wymaga znacznie więcej niż tylko znalezienie mechanizmu finansowania zgodnego z różnymi interesami. Na przykład nadszedł czas, aby śledzić pieniądze wydawane na opiekę zdrowotną. Jeśli przepuszcza się wodę przez jeden koniec węża przy stałym wysokim ciśnieniu, a na drugim końcu węża pojawia się jedynie strużka wody, to trzeba znaleźć otwór w wężu. Jest taki przeciek w Medicare. Obecny system charakteryzuje się zarówno wydatkami na finansowe, prawne i polityczne manewry, jak i wydatkami na zapewnienie niezawodnych i niedrogich usług opieki zdrowotnej starzejącym się społeczeństwom.
Trzecie fałszywe założenie jest takie, że opieka zdrowotna jest prawem wyłącznie beneficjentów Medicare i beneficjentów ubezpieczeń. W każdym innym ważnym kraju na świecie opieka zdrowotna jest uznawana za zwyczajowe prawo do obywatelstwa, ale ma wadliwe systemy, w których te kraje starają się wypełniać tę zasadę. Powszechnym błędem jest sądzić, że dzieje się tak dlatego, że inne kraje mają więcej społecznego sumienia niż my w Stanach Zjednoczonych. Ale rzeczywistość ekonomiczna polega na tym, że kraje te doceniają to, czego najwyraźniej jeszcze nie odkryliśmy – to znaczy, czy im się to podoba, czy nie, niespełnienie potrzeb całej populacji powoduje wzrost kosztów opieki zdrowotnej dla uprawnionych kilku osób.
Richard E. Thompson, MD
1975 Orange Ct., Palm Harbor, FL 34683
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redakcji: Zapewnienie opieki zdrowotnej osobom w podeszłym wieku wiąże się z prawdziwymi zasobami, a ponieważ zdecydowaliśmy się sfinansować zakup tych zasobów poprzez przeniesienie dochodu z pracującego pokolenia do pokolenia na emeryturze, jesteśmy na łasce demografii Stawki podatkowe, które będą wymagane, aby umożliwić wyżu demograficznego do korzystania z opieki zdrowotnej przy obecnej stawce na jednego mieszkańca, będą skutkować podatkami od wynagrodzeń, które mogą znacznie przekroczyć 35 procent, a całkowite obciążenie podatkowe dla młodszego pokolenia przekraczające 60 procent. Jeśli młodsze pokolenie nie chce zrezygnować tak bardzo, aby pomóc swoim starszym, wszelkie obietnice, które złożyliśmy na wyżu demograficznym, pozostaną tylko tym – obietnicami.
Aby uzyskać kontrolę nad tym problemem, musimy osiągnąć dwie rzeczy. Po pierwsze, musimy spowolnić ciągły wzrost wydatków na opiekę zdrowotną na mieszkańca; po drugie, musimy wprowadzić system finansowania, który pozwoli każdemu pokoleniu płacić za własną opiekę emerytalną. Te dwie części problemu można oddzielić i chociaż przekształcenie Medicare w system oparty na inwestycjach nie może być nazwane majsterkowaniem, nikt nie będzie twierdził, że rosnące koszty opieki zdrowotnej są nieistotne lub że istniejący system nie jest pozbawiony wad.
Jednak wysiłek reformatorski, w którym tradycyjnie koncentruje się na kosztach per capita, jest skazany na niepowodzenie, jeśli podstawowa struktura finansowa Medicare nie zostanie postawiona solidnie. Stosowany teraz system generacji pokoleń zmniejsza bogactwo i dochody narodu. Przechodząc do systemu, w którym każde pokolenie opłaca składki na ubezpieczenie emerytalne, uruchomimy rosnące bogactwo narodowe, które ostatecznie przyniesie dodatkowy dochód narodowy, który zapewni lekarzy, pielęgniarki, farmaceutów, łóżka szpitalne i inny sprzęt medyczny, który będzie być wymagane przez pokolenie baby-boom.
Jeśli chodzi o obecnie nieobjęte ubezpieczeniem, inwestycja jest idealną metodą przygotowania się na pokrycie sporego przyszłego wydatku, takiego jak opieka zdrowotna na emeryturze, ale nie zarabiasz na złożonym oprocentowaniu, gdy główny zobowiązany wydaje na bieżące spożycie opieki zdrowotnej. Są to dwa oddzielne problemy i powinny być traktowane jako takie. Najważniejszą rzeczą, jaką możemy zrobić, aby pomóc nieubezpieczonym, jest zapewnienie osobom poszukującym zakupu indywidualnego ubezpieczenia zdrowotnego z tą samą ulgą podatkową, którą General Motors otrzymuje, gdy kupuje ubezpieczenie zdrowotne swoim pracownikom. To zmniejszyłoby koszt ubezpieczenia zdrowotnego dla takich osób nawet o jedną trzecią.
Phil Gramm
Senat Stanów Zjednoczonych, Waszyngton, DC 20510
Andrew J. Rettenmaier, Ph.D.
Thomas R. Saving, Ph.D.
Texas A & M University, College Station, TX 77843
[hasła pokrewne: skleroterapia cena, cilostazol, belimumab ]
[podobne: schizofrenia hebefreniczna, schizofrenia paranoidalna objawy, skleroterapia cena ]